miercuri, 23 februarie 2011

ALPINISM: Crina "Coco" Popescu a urcat cei mai înalți munți din Antarctica (foto)
































La numai 16 ani, Crina Popescu are toţi munţii din lume la picioare. I-a mai rămas Everestul pentru a bate un nou record. Fanii i-au făcut o primire entuziasmantă la Otopeni.

Cu zâmbetul pe buze şi cu satisfacţia reuşitei, Crina "Coco" Popescu (16 ani) a revenit ieri, în Bucureşti, la două luni de la plecarea în Antarctica, unde a doborât noi recorduri. Alpinista din Râşnov, care a devenit cea dintâi femeie şi, totodată, cel mai tânăr alpinist din lume ce termină circuitul "Seven Volcanoes" - ascensiuni pe cei mai înalţi şapte vulcani de pe fiecare continent -, a declarat că este bucuroasă că a făcut parte din prima expediţie care a ajuns pe Mount Sidley (înălţime de 4.285 m), "într-o zonă neexplorată. Am fost pentru prima oară pe munte fără tatăl meu, însă am ţinut în permanenţă legătura cu el. Cel mai greu nu este expediţia în sine, ci la antrenamente. Când ajung pe vârf scot steagul României şi mă gândesc la cei care sunt acasă".


Crina "Coco" Popescu nu s-a decis încă dacă va "ataca" vârful Everest (8.848 m) la primăvară, ea având de rezolvat şi problemele şcolare. Acesta este ultimul munte care i-a mai rămas pentru a terminat circuitul  "Seven Summits" - a urcat în ianuarie, pe Vinson (4.892 m), cel mai semeţ munte de pe "Continentul Alb".

La aeroportul internaţional "Henri Coandă", alpinista a fost întâmpinată de suporteri şi apropiaţi. Câţiva dintre ei au afişat un banner cu următorul mesaj: "Coco, îţi mulţumim că ne-ai arătat ce înseamnă România".

Prima femeie din lume care încheie Volcanic Seven Summits

La circa trei săptămâni după ascensiunea pe Vinson (4.892 m), piscul care domină Antarctica, românca a izbutit să devină prima femeie din lume care a terminat circuitul Volcanic Seven Summits - ascensiuni pe cei mai înalţi vulcani de pe fiecare continent. Crina a urcat pe Mount Sidley (4.181 / 4.285 m), în 24 ianuarie, recuperând timpul pierdut în urma grevei personalului aerian din Punta Arenas şi a defectării avionului care aproviziona baza din Antarctica. Ascensiunea s-a desfăşurat "în pas alergător", vremea fiind extrem de capricioasă - iar temperatura coboară deseori spre -35 de grade Celsius.

Aleasă cea mai bună alpinistă din România anul trecut, Crina "Coco" Popescu a făcut parte, totodată, din prima echipă care a urcat vreodată pe vulcanul Sidley, alături de Alex Abramov, Mario Trimeri şi Scott Woolams. "Pe creastă, am fost asiguraţi în coardă. În mod normal, am fi ajuns pe vârf unul după celălalt, într-o anumită ordine. Nu am făcut asta. Am decis să punem piciorul pe vârf toţi, în acelaşi timp. Astfel că am împărţit bucuria acestei premiere pe care am realizat-o", a declarat românca.

Vulcanii pe care a urcat "Coco"
Ojos del Salado (6.893 m) - America de Sud
Kilimanjaro (5.895 m) - Africa
Elbrus (5.642 m) - Europa
Pico de Orizaba (5.636 m) - America de Nord
Damavand (5.610 m) - Asia
Mount Giluwe (4.368 m) - Australia
Mount Sidley (4.285 m) - Antarctica

Text și foto: Marian-Valentin BURLACU / ADEVĂRUL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MICA OVALIE 1

VIDEO: Au supravieţuit 72 de zile la 4.000 de metri altitudine!