luni, 4 aprilie 2011

GIMNASTICĂ RITMICĂ / FOTO: Fără sală pentru campioana mondială





















































































































































Text și foto: Marian-Valentin BURLACU / ADEVĂRUL

Rusoaica Daria Kondakova, deținătoarea titlului suprem la coardă, a încântat publicul prezent la Trofeul ”Irina Deleanu”, competiție organizată în weekend, la București. Sportiva din Soci ar fi dorit să mai rămână trei zile în România, însă Federația Română de Gimnastică Ritmică nu are o sală unde ea ar fi putut să se antreneze.
 
Firavă (49 kg la 1,69 m), ca majoritatea practicantelor de gimnastică ritmică - aceste sportive au, în schimb, o mobilitate și elascititate remarcabile -, Daria Kondakova i-a încântat timp de două zile, pe spectatorii prezenți în Sala Polivalentă din București, la ediția cu numărul 10 a Trofeului ”Irina Deleanu”. 
 
Aflată, în premieră, în țara noastră, rusoaica născută la 30 iulie 1991, la Soci, s-a prezentat în competiție cu un palmares remarcabil, ea fiind în acest moment campioană mondială atât cu echipa, cât și la coardă. Cu grația specifică reprezentantei unei țări cunoscută atât prin școala de gimnastică, dar și prin aceea de balet, Kondakova a acceptat să vorbească despre obiectivele ei, înaintea antrenamentului de vineri, cu ajutorul unei sportive din Republica Moldova, care a asigurat traducerea din rusă în română și viceversa. ”Am venit aici pentru a repeta câteva exerciții noi, pe care mi-am propus să le execut și la viitoarele Campionate Mondiale și Europene. Nu mi-am propus să câștig și nu știu dacă o voi face”, a declarat sportiva, care a mărturisit că nu se gândește nici măcar la titlul olimpic de anul viitor. ”Am mult de muncit pentru asta”, a mărturisit Kondakova. Și, într-adevăr, după ce a făcut aceste declarații și-a început antrenamentul cu multă seriozitate chiar dacă, din când în când, și-a permis să și zâmbească sau să schimbe câteva vorbe cu antrenoarea ei, una despre care s-a spus că este foarte exigentă - i-a permis elevei sale să stea de vorbă cu presa doar cinci minute. A fost suficient pentru ca Daria să spună că, dintre gimnastele românce de ritmică, o cunoaște pe Alexandra Piscupescu.
 
Ideea de a o invita pe campioana mondială la București i-a aparținut Irinei Deleanu, președintele FRGR și, totodată, inițiatoarea competiției ce-i poartă numele, prima organizată la noi care a fost inclusă și în calendarul forului internațional de specialitate. ”Am fost la Moscova, la un centru de pregătire. Și am invitat-o pe Kondakova. Antrenoarea acesteia ar fi dorit ca după concurs eleva ei să rămân încă trei zile la București. Ne-a speriat ideea asta fiindcă noi, în București, nu avem nici o sală unde s-ar fi putut antrena Kondakova. La sala Olimpia, Alexandra Piscupescu își desface și își strânge singură covorul de concurs. Uneori, femeia de serviciu o mai ceartă că nu-l pune după scaune, iar ea nu are cum să spele podeaua sălii. Înțeleg acest lucru. La Olimpia mai este și volei, baschet, însă noi avem mari probleme cu găsirea unui loc unde să ne antrenăm sportivele. 
 
Ediția din acest an a Trofeului ”Irina Deleanu” a fost organizată cu ajutorul Autorității Naționale pentru Sport. Fosta campioană a mărturisit că a investit în sportul care a consacrat-o, în ultimii ani, circa 500.000 de euro. ”Ne-a fost greu să obținem finanțare. Eu, din 2002 încoace, am băgat banii mei în deplasări, sponsorizări, echipament sportiv și organizarea acestui concurs, dar, recunosc, nu mi-aș fi periclitat siguranța financiară a familiei mele pentru asta”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MICA OVALIE 1

VIDEO: Au supravieţuit 72 de zile la 4.000 de metri altitudine!